preskoči na sadržaj

Osnovna škola Šime Budinića Zadar

INOVATIVNE METODE U PROCESU POUČAVANJA - IGRAJMO SE I UČIMO

 

Promjena paradigme učenja - primjene inovativnih metoda poučavanja

Izbor metoda i oblika rada u nastavi bitno je pitanje suvremenog nastavnika. Za razliku od onih tradicionalnih metoda u kojima je učitelj, više – manje, prenositelj znanja, a učenici pasivni slušači i primatelji tih znanja, suvremene nastavne metode omogućuju aktivno uključivanje učenika u nastavu, čime do izražaja dolazi njihovo stvaralaštvo, u čemu je zapravo i cilj suvremene nastave.

Nužno je razumjeti razlike između metoda poučavanja i tehnika učenja. Tehnike učenja su alati koji omogućuju razumijevanje i shvaćanje sadržaja: mnemotehnike, flash kartice, sažetci, bilješke, vizualno razmišljanje itd. S druge strane, metode poučavanja temelje se na teoretskim osnovama koje uključuju različite tehnike ili procedure koje učitelji koriste za prijenos znanja, procedura i vrijednosti te za lakši razvoj učeničkih vještina. 

Primjenjujući promijenjenu paradigmu učenja imamo učenika  koji istražuje, povezuje, kritički razmišlja, donosi odluke, rješava probleme, komunicira, surađuje, vrednuje i uz njega nastavnika koji vodi, savjetuje, odgaja, otvoren za pitanja, planira, organizira, moderira, osmišljava aktivnosti, primjenjuje suvremene i inovativne strategije poučavanja, prati, procjenjuje, vrednuje.

 

Jadranka Dunatov, učiteljica, savjetnica

1. PRIMJER DOBRE PRAKSE- uporaba inovativnih metoda poučavanja

U sklopu višegodišnjeg projekta Klub malih čitatelja kojemu je cilj razvijanje ljubavi i potrebe za poetskom riječi te kreativnosti i mašte kroz kreativno stvaralaštvo realizirana su predavanja i radionice kojima smo spoznavali važnost održavanja čistoće prostora, predmeta i okoliša te stvarali svijest o potrebi čuvanja prirode i svih njezinih vrijednosti. Primjeri dobre prakse se temelje na konkretnom radu učenika tijekom različitih oblika rada, metoda i radionica, a naglasak je na otkrivanju novih činjenica te stjecanju znanja i različitih vještina.

Nastavni sati, za učenike prvog razreda, na temu IGRAJMO SE I UČIMO  osmišljeni su na poticajan način primjenom inovativnih metoda poučavanja, a učenici su se učili samostalnosti i odgovornosti te su bili orijentirani na aktivnost koristeći sva svoja osjetila kroz praktičan rad.

Priložen dokument - 1. Primjer dobre prakse  - Igrajmo se i učimo

Jadranka Dunatov, učiteljica, savjetnica

 

2. PRIMJER DOBRE PRAKSE - uporaba inovativnih metoda poučavanja

Ove školske godine, zbog virusa koji ne prestaje prijetiti, ne možemo posjećivati gradsku knjižnicu i kazalište. Zato u našem razredu imamo kutak za čitanje i pričanje priča. Kutak se zove Vrijeme je za priču. Između ostaloga namijenjen je i za pričanje priča na filcu. Učenici tada više ne gledaju u školsku ploču, okreću se prema Panou koji je uvijek pun učeničkih radova i prema kutiću za čitanje. Imaju osjećaj da više nisu u učionici. U njemu je bijeli, čupavi oblak iz kojega vise raznobojni ukrasni leteći baloni.  Snježnobijeli oblak zasvijetli kad je vrijeme za priče na filcu. Za pričanje priče na filcu sve likove i mjesta događanja iz priča napravljene su od filca. Tako sam napravila Drhturavog viteza, njegovu ljubimicu patkicu Kržuljicu, oholog patka Crnog Ljepotana, bakičine prašnjave drvene klizaljke i nove metalne klizaljke koje su namijenjene onome koji će drhtati, ne od straha, već od hrabrosti. U našem ugodnom i mirnom čitateljskom kutiću pričamo priče na filcu ali i zajedno čitamo, izrađujemo slikovnice, pišemo vlastite priče i pjesme, stvaramo slikopriče, smijemo se, veselimo, najjednostavnije rečeno uživamo. Kad je Vrijeme za priču nismo više u učionici, nalazimo se visoko u letećim balonima ispod oblaka i u nama se probudi mašta koja leti visoko iznad raskošnih brežuljaka i dalekih mističnih mjesta i svjetova. 

Cilj nastavnoga sata Kestutis Kasparavičius, Drhturavi vitez je  promicanje čitalačke kulture te europskih autora i ilustratora, poznatih i nagrađivanih u svojim zemljama, ali ne i izvan njihovih granica.  Dalje, upoznavanje učenika s književnim tekstom, razvijanje govorne komunikacije, uvježbavanje vještine slušanja i prepričavanja, poticanje učenika na samostalno čitanje i kritičko mišljenje.

Priložen dokument - 2. primjer dobre prakse Drhturavi vitez

 

Jadranka Dunatov, učiteljica, savjetnica

3. PRIMJER DOBRE PRAKSE - uporaba inovativnih metoda poučavanja

U nastavi matematike, igra se koristi za pobuđivanje interesa za matematiku, razvijanje logičkog mišljenja i vlastitih ideja. Kada se igra koristi u svrhu učenja atmosfera je opuštenija pa učenici lakše pamte. Igra se koristi kao motivacija za postizanje nekog cilja, usvajaju se nova znanja i vještine u kraćem vremenu te se sadržaj naučen kroz igru ne zaboravlja lako kao kod tradicionalne nastave.

Da bi igra bila ˇsto uspješnija, učitelj kao organizator mora paziti da odabir igre bude prikladan dobi i zainteresiranosti učenika, da potiče kreativnost, da učenici uče otkrivanjem te dobro isplanirati i moderirati sat kako bi se igrom uspješno postigao cilj. U igri učenicima treba dati mogućnost da sami osmisle novu igru i izraze svoju kreativnost. Igra se može koristiti kao uvodni motivirajući primjer ili kroz igru učenici mogu sami istražiti novi sadržaj i donositi zaključke. Isto tako, igra se može koristiti za ponavljanje sadržaja ili kao završni dio sata.

Priložen dokument - 3. primjer dobre prakse Brojevi do 5 - ponavljanje

             Jadranka Dunatov, učiteljica, savjetnica

 

 

 

 

4 . PRIMJER DOBRE PRAKSE- uporaba inovativnih metoda poučavanja

Gdje je nestao  predivan običaj pisanja pisma?

Čini se da živimo u vremenu virtualnoga svijeta. Zbog nesretne Pandemije korona virusa koja nas je snašla ne samo da se čini nego smo se u današnje vrijeme u brojnim segmentima preselili u digitalno okruženje. Više gotovo i ne razgovaramo, a kamoli da pišemo pisma. Čini se da svake godine manje koristimo olovku, ali pitanje kako lijepo pisati ne gubi na važnosti, a zvoni ozbiljno pitanje zaboravljajući pisati, zaboravljamo li i doista misliti?

A, posebnost pisama je ta što su ona materijalna, opipljiva i kroz njih možemo osjetiti energiju i emocije osobe koja ih je poslala. Upravo je i cilj obilježavanja Svjetskog dana pisanja pisama skrenuti nam svima pozornost na važnost i prisnost komunikacije kroz rukom napisano pismo. Obilježavamo  današnji dan na Satu razrednika tako što ćemo usvojiti znanje o pismu kao vrsti pisanoga teksta te o načinu pravilnoga pisanja pisma, naučiti sadržaj pisma,  što, kako i gdje ćemo pisati pojedine dijelove pisma (oslovljavanje, glavni dio, pozdrav), naučiti što pišemo na omotnici (adresa primatelja i pošiljatelja), razvijati sposobnost pravilne pisane komunikacije, primijeniti stečeno znanje o pisanju pisma u svakodnevnim situacijama, razvijati sustavnost, preglednost i urednost u pisanju. I zato vrijedi poticati učenike na komunikativnost,  razvijati naviku pisanog izražavanja pišući pisma,  njegovati pisani oblik komunikacije

 

TEMA SATA: Jezično izražavanje; Pisanje – pismo

NASTAVNA JEDINICA: Pisanje pisma

KLJUČNI POJMOVI: Pismo - povodom svjetskog dana pisanja pisma

 

 


Važne poveznice

Poštovani roditelji, u privitku se nalazi raspored testiranja u sklopu utvrđivanja psihofizičke zrelosti za upis u prvi razred.

Kako do e-potvrde?

Kako do e-potvrde od škole?

U ovom videozapisu prikazan je postupak dobivanja e-potvrde o statusu učenika koju učenici i roditelji mogu dobiti digitalnim putem kako bi ostvarili određena prava.

POVEZNICA

UPUTE
Odluka

Odluka o početku i završetku nastavne godine, broju radnih dana i trajanju odmora učenika osnovnih i srednjih škola za školsku godinu 2021./2022.

Obavijest za roditelje: 

Roditelji čija djeca imaju rješenje o primjerenom obliku školovanja imaju pravo na uvid u Individualizirane kurikulume što možete ostvariti na informativnom razgovoru kod učitelja ili stručne službe. Molimo roditelje da se prethodno najave razredniku, učitelju ili stručnom suradniku.

Priloženi dokumenti:
2021 22 .png

Upute

UPUTE ZA SPRJEČAVANJE I SUZBIJANJE EPIDEMIJE BOLESTI COVID-19 VEZANO UZ RAD PREDŠKOLSKIH USTANOVA, OSNOVNIH I SREDNJIH ŠKOLA U ŠKOLSKOJ GODINI 2021./2022.

Udžbenici 2021./2022.

Popis udžbenika za školsku godinu 2021./2022.

Napomena: Grad financira sve druge obrazovne materijale osim kutije za tehničku kulturu (Profil Klett) i likovne mape.

Korisne brošure

BRINI O SEBI - BUDI DOBRO - proŽIVI COVID - 

projekt Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade

Korisni dokumenti
Vremenska prognoza

Meteorološka stanica OŠ Šime Budinića 

Pljusak.hr

UPUTE

Priručnik za učenike za korištenje Teamsa i Office 365.

Priloženi dokumenti:
Microsoft-Teams-Ucenici.pdf

Zato sto volim Zadar

KORISNI LINKOVI

 

 

Zakoni i pravilnici

Zakone i pravilnike možete pronaći na stranicama Agencije za odgoj i obrazovanje

Priloženi dokumenti:
Zakon o odgoju i obrazovanju.pdf

BONTON

"Skockajte web! 2012"

NAŠA WEB-STRANICA U FINALU NAJBOLJIH NA NATJECANJU  "SKOCKAJTE WEB 2012"

Kalendar
« Srpanj 2022 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Vremenska prognoza

Prvi glas Budinića

Čitamo mi, u obitelji svi 2012./2013.

Stop nasilju među djecom!

Brojač posjeta
Ispis statistike od 4. 4. 2010.

Ukupno: 1147381
CMS za škole logo
Osnovna škola Šime Budinića Zadar / Put Šimunova 4, HR-23000 Zadar / www.os-sbudinica-zd.skole.hr / ured@os-sbudinica-zd.skole.hr
preskoči na navigaciju