Promjena paradigme učenja - primjene inovativnih metoda poučavanja
Izbor metoda i oblika rada u nastavi bitno je pitanje suvremenog nastavnika. Za razliku od onih tradicionalnih metoda u kojima je učitelj, više – manje, prenositelj znanja, a učenici pasivni slušači i primatelji tih znanja, suvremene nastavne metode omogućuju aktivno uključivanje učenika u nastavu, čime do izražaja dolazi njihovo stvaralaštvo, u čemu je zapravo i cilj suvremene nastave.
Nužno je razumjeti razlike između metoda poučavanja i tehnika učenja. Tehnike učenja su alati koji omogućuju razumijevanje i shvaćanje sadržaja: mnemotehnike, flash kartice, sažetci, bilješke, vizualno razmišljanje itd. S druge strane, metode poučavanja temelje se na teoretskim osnovama koje uključuju različite tehnike ili procedure koje učitelji koriste za prijenos znanja, procedura i vrijednosti te za lakši razvoj učeničkih vještina.
Primjenjujući promijenjenu paradigmu učenja imamo učenika koji istražuje, povezuje, kritički razmišlja, donosi odluke, rješava probleme, komunicira, surađuje, vrednuje i uz njega nastavnika koji vodi, savjetuje, odgaja, otvoren za pitanja, planira, organizira, moderira, osmišljava aktivnosti, primjenjuje suvremene i inovativne strategije poučavanja, prati, procjenjuje, vrednuje.
Jadranka Dunatov, učiteljica, savjetnica
1. PRIMJER DOBRE PRAKSE- uporaba inovativnih metoda poučavanja
U sklopu višegodišnjeg projekta Klub malih čitatelja kojemu je cilj razvijanje ljubavi i potrebe za poetskom riječi te kreativnosti i mašte kroz kreativno stvaralaštvo realizirana su predavanja i radionice kojima smo spoznavali važnost održavanja čistoće prostora, predmeta i okoliša te stvarali svijest o potrebi čuvanja prirode i svih njezinih vrijednosti. Primjeri dobre prakse se temelje na konkretnom radu učenika tijekom različitih oblika rada, metoda i radionica, a naglasak je na otkrivanju novih činjenica te stjecanju znanja i različitih vještina.
Nastavni sati, za učenike prvog razreda, na temu IGRAJMO SE I UČIMO osmišljeni su na poticajan način primjenom inovativnih metoda poučavanja, a učenici su se učili samostalnosti i odgovornosti te su bili orijentirani na aktivnost koristeći sva svoja osjetila kroz praktičan rad.
Priložen dokument - 1. Primjer dobre prakse - Igrajmo se i učimo
Jadranka Dunatov, učiteljica, savjetnica
2. PRIMJER DOBRE PRAKSE - uporaba inovativnih metoda poučavanja
Ove školske godine, zbog virusa koji ne prestaje prijetiti, ne možemo posjećivati gradsku knjižnicu i kazalište. Zato u našem razredu imamo kutak za čitanje i pričanje priča. Kutak se zove Vrijeme je za priču. Između ostaloga namijenjen je i za pričanje priča na filcu. Učenici tada više ne gledaju u školsku ploču, okreću se prema Panou koji je uvijek pun učeničkih radova i prema kutiću za čitanje. Imaju osjećaj da više nisu u učionici. U njemu je bijeli, čupavi oblak iz kojega vise raznobojni ukrasni leteći baloni. Snježnobijeli oblak zasvijetli kad je vrijeme za priče na filcu. Za pričanje priče na filcu sve likove i mjesta događanja iz priča napravljene su od filca. Tako sam napravila Drhturavog viteza, njegovu ljubimicu patkicu Kržuljicu, oholog patka Crnog Ljepotana, bakičine prašnjave drvene klizaljke i nove metalne klizaljke koje su namijenjene onome koji će drhtati, ne od straha, već od hrabrosti. U našem ugodnom i mirnom čitateljskom kutiću pričamo priče na filcu ali i zajedno čitamo, izrađujemo slikovnice, pišemo vlastite priče i pjesme, stvaramo slikopriče, smijemo se, veselimo, najjednostavnije rečeno uživamo. Kad je Vrijeme za priču nismo više u učionici, nalazimo se visoko u letećim balonima ispod oblaka i u nama se probudi mašta koja leti visoko iznad raskošnih brežuljaka i dalekih mističnih mjesta i svjetova.
Cilj nastavnoga sata Kestutis Kasparavičius, Drhturavi vitez je promicanje čitalačke kulture te europskih autora i ilustratora, poznatih i nagrađivanih u svojim zemljama, ali ne i izvan njihovih granica. Dalje, upoznavanje učenika s književnim tekstom, razvijanje govorne komunikacije, uvježbavanje vještine slušanja i prepričavanja, poticanje učenika na samostalno čitanje i kritičko mišljenje.
Priložen dokument - 2. primjer dobre prakse Drhturavi vitez
Jadranka Dunatov, učiteljica, savjetnica
3. PRIMJER DOBRE PRAKSE - uporaba inovativnih metoda poučavanja
U nastavi matematike, igra se koristi za pobuđivanje interesa za matematiku, razvijanje logičkog mišljenja i vlastitih ideja. Kada se igra koristi u svrhu učenja atmosfera je opuštenija pa učenici lakše pamte. Igra se koristi kao motivacija za postizanje nekog cilja, usvajaju se nova znanja i vještine u kraćem vremenu te se sadržaj naučen kroz igru ne zaboravlja lako kao kod tradicionalne nastave.
Da bi igra bila ˇsto uspješnija, učitelj kao organizator mora paziti da odabir igre bude prikladan dobi i zainteresiranosti učenika, da potiče kreativnost, da učenici uče otkrivanjem te dobro isplanirati i moderirati sat kako bi se igrom uspješno postigao cilj. U igri učenicima treba dati mogućnost da sami osmisle novu igru i izraze svoju kreativnost. Igra se može koristiti kao uvodni motivirajući primjer ili kroz igru učenici mogu sami istražiti novi sadržaj i donositi zaključke. Isto tako, igra se može koristiti za ponavljanje sadržaja ili kao završni dio sata.
Priložen dokument - 3. primjer dobre prakse Brojevi do 5 - ponavljanje
Jadranka Dunatov, učiteljica, savjetnica
4 . PRIMJER DOBRE PRAKSE- uporaba inovativnih metoda poučavanja
Gdje je nestao predivan običaj pisanja pisma?
Čini se da živimo u vremenu virtualnoga svijeta. Zbog nesretne Pandemije korona virusa koja nas je snašla ne samo da se čini nego smo se u današnje vrijeme u brojnim segmentima preselili u digitalno okruženje. Više gotovo i ne razgovaramo, a kamoli da pišemo pisma. Čini se da svake godine manje koristimo olovku, ali pitanje kako lijepo pisati ne gubi na važnosti, a zvoni ozbiljno pitanje zaboravljajući pisati, zaboravljamo li i doista misliti?
A, posebnost pisama je ta što su ona materijalna, opipljiva i kroz njih možemo osjetiti energiju i emocije osobe koja ih je poslala. Upravo je i cilj obilježavanja Svjetskog dana pisanja pisama skrenuti nam svima pozornost na važnost i prisnost komunikacije kroz rukom napisano pismo. Obilježavamo današnji dan na Satu razrednika tako što ćemo usvojiti znanje o pismu kao vrsti pisanoga teksta te o načinu pravilnoga pisanja pisma, naučiti sadržaj pisma, što, kako i gdje ćemo pisati pojedine dijelove pisma (oslovljavanje, glavni dio, pozdrav), naučiti što pišemo na omotnici (adresa primatelja i pošiljatelja), razvijati sposobnost pravilne pisane komunikacije, primijeniti stečeno znanje o pisanju pisma u svakodnevnim situacijama, razvijati sustavnost, preglednost i urednost u pisanju. I zato vrijedi poticati učenike na komunikativnost, razvijati naviku pisanog izražavanja pišući pisma, njegovati pisani oblik komunikacije
TEMA SATA: Jezično izražavanje; Pisanje – pismo
NASTAVNA JEDINICA: Pisanje pisma
KLJUČNI POJMOVI: Pismo - povodom svjetskog dana pisanja pisma
Poštovani roditelji, u privitku se nalazi raspored testiranja u sklopu utvrđivanja psihofizičke zrelosti za upis u prvi razred.
U ovom videozapisu prikazan je postupak dobivanja e-potvrde o statusu učenika koju učenici i roditelji mogu dobiti digitalnim putem kako bi ostvarili određena prava.
Obavijest za roditelje:
Roditelji čija djeca imaju rješenje o primjerenom obliku školovanja imaju pravo na uvid u Individualizirane kurikulume što možete ostvariti na informativnom razgovoru kod učitelja ili stručne službe. Molimo roditelje da se prethodno najave razredniku, učitelju ili stručnom suradniku.
UPUTE ZA SPRJEČAVANJE I SUZBIJANJE EPIDEMIJE BOLESTI COVID-19 VEZANO UZ RAD PREDŠKOLSKIH USTANOVA, OSNOVNIH I SREDNJIH ŠKOLA U ŠKOLSKOJ GODINI 2021./2022.
Popis udžbenika za školsku godinu 2021./2022.
Napomena: Grad financira sve druge obrazovne materijale osim kutije za tehničku kulturu (Profil Klett) i likovne mape.
BRINI O SEBI - BUDI DOBRO - proŽIVI COVID -
projekt Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade
Dragi naši učenici i roditelji u privitku se nalaze korisni materijali koji mogu pomoći da se lakše nosimo s kriznom situacijom tijekom pandemije koronavirusom (COVID 19).
Briga o sebi.docx
COVID-19 Leadership.pdf
Savjeti psihologa za zaposlenike koji rade od doma(1).pdf
Kako je koronavirus iskoristio bugove u nasem procesiranju rizika.pdf
Kako pomoci svojoj obitelji u doba neizvjesnosti.pdf
LETAK ZA DJECU-WHO.jpg
Pet nacina za prevladavanje psiholoskog stresa od Koronavirusa.docx
Slikovnica o korona virusu.pdf
« Srpanj 2022 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Ukupno: 1147381