2019-03-19 18:22:50

Moj zavičaj u prošlosti

Obrađivati nastavnu temu Moj zavičaj u prošlosti, a živjeti u gradu tisućljetne povijesti, nepresušan je izvor i razlog izvanučioničke, terenske i istraživačke nastave.

Učenici 3.d OŠ Šime Budinića sa svojom učiteljicom Jadrankom Dunatov  iskoristili su bogomdano vrijeme i podneblje u kojem žive. Dozvolili su da ih najljepši grad na obali Jadranskoga mora izmami iz učionica u obilazak brojnih znamenitosti i lokaliteta koji strpljivo čekaju da ih se posjeti, da im se divi i da se  osvijesti važnost očuvanja kulturno-povijesnih spomenika za budućnost.

Tijekom veljače izvanučionička i terenska nastava ostvarena je posjetima muzejima, perivojima i parkovima, trgovima, brojnim crkvama i znamenitostima. Sve to je rezultiralo timskim i grupnim radom kroz  stvaranje brojnih izvješća, plakata i albuma. Vrijedi naglasiti posjet jednoj od najvrjednijih crkvenih zbirki u Hrvatskoj, stalnoj izložbi crkvene umjetnosti - Zlato i srebro grada Zadra, gdje su upoznali kulturnu i povijesnu baštinu koju su benediktinke sv. Marije kroz duga stoljeća očuvale i branile, po cijenu života. Prošetati vrtom unutar samostana bila je čast, privilegija i radost. Zatim posjet Arheološkom muzeju Zadar gdje su obišli odjele za prapovijesnu, antičku i srednjovjekovnu arheologiju. Istraživačka nastava ostvarena je i u Perivoju Gospe od Zdravlja gdje je zadatak bio istražiti imena brončanih poprsja povijesnih znamenitih osoba u parku  i saznati zašto su ti Zadrani važne osobe iz povijesti. Kulminacija terenske nastave bila je terenska nastava Potraga za blagom grada Zadra. Trebalo je istraživačkom nastavom, podijeljeni u grupe, uz igru, neposrednim promatranjem otkriti mnoge znamenitosti grada, od Parka Vladimira Nazora do Kampo Kaštela i Foruma i riješiti brojne zagonetke.

Ishodi i zadatci nastave, nabrojiti i imenovati najznačajnije spomenike, opisati prošlost zavičaja na osnovu njegovih kulturno-povijesnih spomenika, promatrati, razlikovati, imenovati, opisivati kulturno-povijesne spomenike i znamenite osobe, te istraživati na temelju povijesnih izvora u potpunosti su ostvareni.

Jadranka Dunatov, mag.prim educ.


Osnovna škola Šime Budinića Zadar